%0 Journal Article %A talebi, zahra %A asadi, nader %A davatgari, hanieh %T Comparative Analysis of Teaching Methods Effect Based on Result-based, Process-based and Genre-based Approaches of Writing Skill amongst Intermediate English Learners %J Language Related Research %V 9 %N 3 %U http://lrr.modares.ac.ir/article-14-16186-fa.html %R %D 2018 %K Keywords: Result –based, Process-based, Genre-based, Writing Skill., %X هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی مقایسه‌ای تأثیر روش‌های تدریس مبتنی‌بر رویکرد نتیجه‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان در مهارت نگارشی زبان‌آموزان سطح متوسط است. روش تحقیق پژوهش حاضر ازنوع نیمه‌تجربی با سه گروه آزمایش است. بدین منظور، 60 زبان‌آموز ازبین جامعۀ آماری به‌صورت تصادفی در سه گروه آزمایشی نتیجه‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان جای گرفتند. همچنین، گروه‌های آزمایش در 12 جلسه آموزش دیدند. ابزار پژوهش ازنوع فعالیت نوشتارمحور روایی بود که درمورد سه گروه، در مراحل پیش‌آزمون، پس‌آزمون اجرا شد. داده‌های جمع‌آوری‌شده نوشتاری ازنظردرستی، روانی و پیچیدگی به‌صورت کمی درآمد. به‌منظور تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از پژوهش از روش تحلیل آماری کوواریانس (آنکوای یکراهه) استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که تفاوت معناداری بین عملکرد سه گروه آزمایش (محصول‌گرا، فرآیندگرا و فن بیان) ازنظر دقت و روانی وجود داشت؛ به‌طوری که رویکرد فن بیان (ژانر) بیشترین تأثیر را بر دقت و روانی نوشتاری فراگیران داشت. نتایج پژوهش تفاوت معناداری ازنظر پیچیدگی را نشان نداد. درنهایت، این مطالعه چشم‌انداز بسیار روشنی را به‌منظور برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی مهارت‌های نگارش برای توجه بیشتر به آموزش روش‌های تدریس نگارش و اجرای تکالیف مبتنی‌بر فن بیان در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی خواهد داشت. %> http://lrr.modares.ac.ir/article-14-16186-fa.pdf %P 159-178 %& 159 %! %9 %L A-14-14711-1 %+ Assistant Professor of English Language Teaching, Azad University of Ahar, Iran. %G eng %@ 2322-3081 %[ 2018